Všeobecné obchodní podmínky (VOP)

  1. Všeobecná ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran, ve smyslu § 1820 až § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,​v znění pozdější předpisů (dále jen „NOZ“) zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele  ke kupní smlouvě uzavřené mezi Obchodníkem, kterým je:

Obchodní jméno: Společnost IntelektIQ s.r.o., address Kurzova, 2222/16, Stodůlky, 155 00 Praha 5, Czech Republic, Registration: Number 223 03 456, VAT: CZ22303456,

jako přidružená společnost, která provozuje (dále jen Provozovatel) webovou stránku www.amakids.cz, jako smluvní partner pro hlavního provozovatele platformy AMAkids, společnost VF PRIVATE EDUCATION Ltd. ​registrována podle legislativy Kyperské republiky pod registračním číslem ON 385788, na adrese Marathonos 3, MALI DOM, 8011, Paphos, Kypr a Kupujícím, jejímž předmětem je koupě zboží nebo služby.

 

Kontaktní údaje Obchodníka:

IntelektIQ s.r.o.

se sídlem: Kurzova, 2222/16, Stodůlky, 155 00 Praha 5, Česká republika

: 22303456, je řádně zapsaná v obchodním registru vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka C 414215

DIČ : CZ22303456

Email: info@amakids.cz

Telefonní číslo: +421948523821

Swift : 

IBAN: CZ2620100000002203041602

Orgán dohledu: Česká obchodní inspekce (COI) je orgánem státní správy podřízeným Ministerstvu průmyslu a obchodu ČR).

Ústřední inspektorát: Česká obchodní inspekce, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2.

Inspektorát pro Středočeský kraj a Hl. m. Prahu, Gorazdova 1969/24,120 00 Praha 2

Poradenská linka: +420 222 703 404 (v pondělí a ve středu od 8 do 16 hodin)
Telefon sekretariát: +420 296 366 207 (není určeno pro dotazy spotřebitelů)
Fax: +420 296 366 236

IS DS: p2fdz5j

E-mail: praha@coi.gov.cz

Pro podání podnětu využijte e- podatelnu.

https://coi.gov.cz/kontakty-inspektoraty/ 

a        Kupujícím

 

  1. Obchodní podmínky

Tyto obchodní podmínky ve znění platném v den registrace na ukázkovou lekci a její uplatnění jedním z následujících způsobů:

  • Telefonicky na telefonní číslo uvedené k tomuto účelu v sekci kontakty pro vaše město https://amakids.cz/nase-centra/
  • Registrací na naší webové stránce prostřednictvím formuláře žádosti dostupného po kliknutí na tlačítko „Registrovat se“
  • Osobně návštěvou centra vašeho města,

jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že Obchodník a Kupující uzavřou písemnou PŘIHLÁŠKU k přijetí do zájmového kroužku, spolu s Anketou k zápisu dítěte na kroužek, ve které si dohodnou podmínky odchylně od těchto obchodních podmínek, budou ustanovení Přihlášky upřednostněna před těmito obchodními podmínkami. Takto dohodnuté podmínky nesmí být v rozporu s jinými právními úpravami (zkrácení lhůty pro vrácení zboží, služby, doby odpovědnosti za vady apod.). Všechny smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.

Doplňkovou smlouvou (Přihláškou) se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí jakákoli smlouva o dodání nebo poskytnutí dalšího produktu, který souvisí s předmětem smlouvy uzavřené podle článku 1 bez ohledu na to, zda produkt dodá nebo poskytne Obchodník nebo jiná osoba (kterékoli centrum AMAkids) na základě dohody s Obchodníkem.

Zobrazená kupní cena za zboží na internetové stránce Obchodníka, kterou provozuje (www.amakids.cz) nezahrnuje daň z přidané hodnoty ve výši stanovené platným právním předpisem České republiky. Všechny akce platí do vyprodání stanovené kvóty dané služby, pokud při konkrétní službě není uvedeno jinak.

Obchodník si vyhrazuje právo kdykoli upravit cenu služby uvedenou na internetové stránce, kterou provozuje Obchodník. Změna ceny služby se nevztahuje na Přihlášky uzavřené před změnou ceny, bez ohledu na to, že ještě nedošlo k dodání služby.

V případě, že Obchodník nedodrží své povinnosti uvedené v platných právních předpisech České republiky nebo Evropské unie, nebo v těchto obchodních podmínkách, může si Kupující uplatnit své právo vůči Obchodníkovi prostřednictvím příslušného soudu.

  1. Anketa k zápisu dítěte na kroužek a Přihláška
  • 2.1 Návrh na uzavření Přihlášky předkládá Kupující Obchodníkovi ve formě vyplněného a předaného formuláře Přihlášky do zájmového kroužku Obchodníkovi, spolu s Anketou k zápisu dítěte na kroužek, jehož předmětem je úplatný převod práva k zakoupené službě označené Kupujícím za kupní cenu a za podmínek, uvedených v této Přihlášce.
  • 2.2 Momentem podpisu Přihlášky Kupujícím dojde k uzavření kupní smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena doručením v elektronické nebo písemné podobě Obchodníkovi.
  • 2.3 Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou, a tedy do momentu:
    1. a) splnění závazku Obchodníka dodat Kupujícímu objednanou službu a umožnit mu nabýt vlastnické právo ke službě a současně
    2. b) splnění závazku Kupujícího objednanou službu převzít a zaplatit za ni Obchodníkovi dohodnutou kupní cenu.
  • 2.4 Smlouva zaniká momentem splnění pozdějšího z uvedených závazků.
  • 2.5 Vyplněná Přihláška se považuje za návrh Kupujícího na uzavření kupní smlouvy, pokud obsahuje: Identifikaci Kupujícího:
    1. a) fyzická osoba – nepodnikatel: jméno a příjmení, poštovní (tj. dodací) a fakturační adresu.
    2. b) fyzická osoba – Obchodník: obchodní jméno, místo podnikání, IČ nebo jiné číslo příslušného zápisu do rejstříku, DIČ, pokud je Kupující plátcem DPH,
    3. c) právnická osoba: obchodní jméno, sídlo, IČ, daňové identifikační číslo, DIČ, pokud je Kupující plátcem DPH,
    4. d) telefonický kontakt,
    5. e) emailový kontakt,
    6. f) název služby,
    7. g) počet objednávaných kusů,
    8. h) způsob platby,
    9. i) způsob dodání,
    10. j) datum objednání.
  • 2.6 Před předáním Přihlášky Obchodníkovi je Kupující povinen zkontrolovat všechny v ní uvedené údaje. Kupující odpovídá za pravdivost a úplnost údajů uvedených v Anketě a Přihlášce.
  • 2.7 Kupující bude před podpisem Přihlášky vyzván, aby potvrdil, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil, přečetl je, porozuměl jejich obsahu a v celém rozsahu s nimi souhlasí.
  • 2.8 Zpracování Přihlášky Kupujícího probíhá během 2-3 pracovních dnů.
  • 2.9 Obchodník jasným, jednoznačným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem informoval před předáním Přihlášky Kupujícího o předsmluvních informacích týkajících se platebních, obchodních, přepravních a jiných podmínek tak, že:
    1. a) o hlavních vlastnostech služby v rozsahu přiměřeném použitému prostředku komunikace a produktu informoval na své internetové stránce Obchodníka,
    2. b) o obchodním jménu a sídle Obchodníka nebo osoby, jejímž jménem Obchodník podniká informoval na příslušné webové stránce Obchodníka a v čl.1 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce Obchodníka,
    3. c) o telefonním čísle Obchodníka, o adrese elektronické pošty Obchodníka, a o dalších prostředcích on-line komunikace Kupujícího s Obchodníkem informoval na příslušné stránce Obchodníka a v čl.1 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce Obchodníka,
    4. d) o adrese Obchodníka nebo osoby, která jménem Obchodníka jedná (příslušné vzdělávací centrum), na které může Kupující uplatnit práva z odpovědnosti za vady zboží nebo služby, odstoupení od smlouvy, podat žádost o nápravu nebo jiný podnět informoval v čl.1 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce Obchodníka,
    5. e) o celkové ceně zboží nebo služby včetně daně z přidané hodnoty a všech ostatních daní nebo pokud vzhledem k povaze zboží nebo služby nelze cenu přiměřeně určit předem, způsob, jakým se vypočítá, jakož i o nákladech na dopravu, dodání, poštovné a jiných nákladech a poplatcích, nebo, pokud tyto náklady a poplatky nelze určit předem o skutečnosti, že Kupující je bude povinen uhradit informoval na
    6. f) o platebních podmínkách, dodacích podmínkách, o lhůtě, do které se Obchodník zavazuje dodat zboží nebo poskytnout službu informoval v příslušných článcích těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce Obchodníka,
    7. g) o existenci a délce trvání zákonné odpovědnosti Obchodníka za vady zboží, digitálního obsahu a digitální služby a postupu při uplatnění práv z odpovědnosti za vady, stížností a podnětů, Kupujícího informoval v příslušných článcích těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce Obchodníka,
    8. h) o právu Kupujícího odstoupit od kupní smlouvy, o podmínkách, lhůtě a postupu při uplatňování práva na odstoupení od smlouvy informoval v čl. 10 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce Obchodníka,
    9. i) o poskytnutí formuláře na odstoupení od Přihlášky-kupní smlouvy informoval v čl. 3.10 a v příloze těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce Obchodníka; Obchodník zároveň poskytl samotný formulář v příloze těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce Obchodníka,
    10. j) o informaci, že pokud Kupující odstoupí od kupní smlouvy, bude nést náklady spojené s vrácením zboží prodejci podle § 1829 odst. 1.3 NOZ a odstoupí-li od kupní smlouvy i náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze není možné vrátit prostřednictvím pošty informoval v čl. 10.10 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce Obchodníka,
    11. k) o povinnosti Kupujícího uhradit Obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění podle § 1824 a 1834 NOZ, odstoupí-li Kupující od smlouvy o službách poté, co udělil Obchodníkovi, výslovný souhlas se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty k odstoupení, byl řádně poučen (zákon č. 634/1992 Sb.) odstoupení od smlouvy a služba byla skutečně poskytnuta informoval v čl.10 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce Obchodníka,
    12. l) o okolnostech, za kterých Kupující ztrácí právo na odstoupení od smlouvy informoval v čl. 10 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce Obchodníka, (viz formulář),
    13. m) o právu spotřebitele podat Obchodníkovi žádost o nápravu s uvedením zvláštního odkazu na webové sídlo, na kterém jsou zveřejněny informace o příslušném subjektu alternativního řešení sporů dle čl.11 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce Obchodníka,
    14. n) o tom, že Přihláška (kupní smlouva) bude uložena v listinné podobě u Obchodníka a je Kupujícímu dostupná poté, co si ji Kupující písemně vyžádá informoval na příslušné stránce Obchodníka.
  1. Práva a povinnosti Obchodníka
  • 3.1 Obchodník je povinen:
    1. a) dodat na základě Přihlášky potvrzené akceptací Kupujícímu zboží nebo službu v dohodnutém množství, kvalitě a lhůtě (§ 2161NOZ),
    2. b) zajistit, aby dodané zboží a služby splňovaly platné právní předpisy ČR,
    3. c) předat Kupujícímu nejpozději spolu se zbožím nebo službou v písemné nebo elektronické podobě všechny doklady potřebné k převzetí a užívání zboží nebo služby a další doklady předepsané platnými právními předpisy ČR.
  • 3.2 Obchodník má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od Kupujícího za dodané zboží nebo služby.
  1. Práva a povinnosti Kupujícího
  • 4.1 Kupující byl Obchodníkem obeznámen s tím, že součástí Přihlášky je povinnost zaplatit cenu.
  • 4.2 Kupující je povinen:
    1. a) převzít objednané a dodané zboží nebo služby,
    2. b) zaplatit Obchodníkovi dohodnutou kupní cenu v dohodnuté lhůtě splatnosti včetně nákladů na doručení zboží,
  • 4.3 Kupující má právo na dodání zboží v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém smluvními stranami.
  1. Dodací podmínky
  • 5.1 Pro zahájení vyučování v centrech „AMAkids “ je potřebná registrace na ukázkovou lekci a jejím jedním z následujících způsobů:
  • 5.2 Telefonicky na telefonní číslo uvedené k tomuto účelu v sekci (podstránce) kontakty pro vaše město https://amakids.cz/nase-centra/
  • 5.3 Registrací na naší webové stránce prostřednictvím formuláře žádosti dostupného po kliknutí na tlačítko „Registrovat se“.
  • 5.4 Osobně návštěvou centra vašeho města.

Pro rodiče je nutno absolvovat ukázkovou lekci v centru nebo online spolu s dítětem. Rodič je vždy povinen seznámit lektora se známým zdravotním stavem dítěte, jako jsou alergie, virózy, chronická onemocnění nebo vývojové poruchy a jiné zdravotní problémy.

  • 5.5 Platba služby – doporučené předplatné je na 12 týdnů/lekcí. V ceně služby u předplatného na 12 týdnů je zahrnut přístup do online platformy, samotné lekce se zaškoleným lektorem AMAkids jednou týdně podle speciální metodiky, jakož i studijní materiály. Při měsíční platbě nejsou studijní materiály v ceně.

Doporučená cena pro centra je od 2.250,00.- KČ (90 EUR) do 3.000,00,- KČ (120 EUR) na 4 týdny, konečná cena se odvíjí od slev a akcií v daném centru.

Online kurzy mají jednotnou doporučenou cenu 2.250,00,- KČ  (90 EUR) na 4 týdny/lekce, konečná cena se odvíjí od slev a akcií.

Cena za přístup na platformu je 1.000,00,- KČ (40 EUR) na 4 týdny.

Předplatné je nevratné.

Délka trvání kurzů – kurzy mají různou celkovou délku trvání, která záleží i na disciplíně samotných studentů. Jednají se s podobnou pravidelností – jednou týdně. Osobní účet v online platformě pro každého studenta je k dispozici denně na adrese: http://platform-amakids.eu

Délka lekcí při počtu studentů ve skupince 5 a více, maximálně 12, je standardně 90 minut (2 x 45 minut), kromě mentální aritmetiky pro děti ve věku 5 až 7 let (včetně) – tehdy trvá lekce 60 minut (2 x 30 minut) při maximálním počtu studentů 8.

Pokud počet studentů klesne pod 5, má lektor právo zkrátit lekci na 45 minut nebo se souhlasem rodičů přesunout do online prostoru.

Skupinky dospělých a dospívajících mají lekce v trvání 60 minut, lektor podle potřeby může čas přidat.

Online lekce jsou v trvání 45-60 minut s maximálním počtem studentů 5, při individuálních lekcích, kde je počet studentů maximálně 2, je minimální doporučený čas lekce 30 minut.

U kurzů Mentální aritmetika, Liberika a Memorika může lektor nabídnout náhradní lekci v jiné skupince, ať už online nebo offline , podle možností centra Rodičovi bude vždy poskytnut potřebný materiál k dobrání látky, aby mohl student pokračovat v trénincích bez přerušení.

Náhradní lekce budou nabídnuty podle možností lektora online nebo offline a to maximálně 1 (jeden) krát za 12 týdnů.

Skupinky dospělých a dospívajících mají lekce v trvání 60 minut, při počtu do 15 studentů.

Online lekce jsou v trvání 45-60 minut s maximálním počtem studentů 5, při individuálních lekcích, kde je počet studentů maximálně 2, je doporučený čas lekce 30 minut.

  • 5.6 Aby nebyla narušena práce skupiny a plán vedení vyučování, student je přiveden na vyučování nejdříve 5 minut před vyučováním, ale nejpozději v stanovenou dobu začátku vyučování. Rodič je povinen nahlásit absenci lektorovi 6 hodin před zahájením lekce. Lektor má právo zrušit lekci 4 hodiny před začátkem v případě nedostatečné účasti nebo ze zdravotních důvodů. Za zrušenou lekci není žádný poplatek a studenti mají dále přístup na platformu až do další lekce v následujícím týdnu.
  • 5.7 Student pravidelně navštěvuje vyučování podle předem schváleného rozvrhu obou stran a pravidelně plní domácí úkoly. K zaručení výsledků si student musí udělat domácí úkol – neurotrénink minimálně 4 krát do týdne. V případě nesplnění uvedeného si lektoři Akademie vyhrazují právo navrhnout možné způsoby zlepšení jeho výsledků, jakož i doporučit rodičům (zákonným zástupcům) přestup do skupiny, která je vhodná pro aktuální úroveň studenta.
  • 5.8 Návštěvníci jsou povinni dodržovat pravidla veřejného pořádku, udržovat čistotu v centru a nezasahovat do průběhu vyučování.
  • 5.9 Vyučování v centrech probíhá formou lektor – student, bez přítomnosti rodiče.
  • 5.10 Pro pohodlnější aktivity studenta se doporučuje nosit přezůvky a vlastní láhev s vodou.
  • 5.11 Rodič se zavazuje přivést dítě do třídy čisté a zdravé.
  • 5.12 Student s infekčními chorobami nebo jejich příznaky, jakož i student se špatným celkovým zdravotním stavem se z objektivních příčin nesmí účastnit vyučování. Při prvních příznacích infekčního onemocnění by měl rodič upozornit personál centra, aby dočasně přerušil návštěvy, jakož i zorganizovat dodání studijního materiálu, nebo online/offline sezení v duchu nepřerušovaných, systematických hodin.
  • 5.13 Zjistí-li lektor kroužku na vyučovací hodině u studenta příznaky nemoci, musí to oznámit rodiči; rodič je povinen vyzvednout dítě co nejdříve bez čekání na konec vyučovací hodiny.
  • 5.14 V případě absence na běžné hodině student standardně dostává nový domácí trénink v duchu soustavného, ​​systematického tréninku a lektor seznámí rodiče s přebranou látkou. Přístup k domácímu cvičení odpočítávám standardplatbu za jednu aktivitu podle čl.3 Náhradní lekce jsou nabídnuty podle možností lektora online nebo offline a to maximálně 1krát za 12 týdnů. Podle uvážení lektora může být tato náhradní lekce zařazena po uplynutí 12 ti týdnů.​
  • 5.15 V případě výslovného odmítnutí domácího tréninku rodičům (v kontextu výše), si tým Akademie vyhrazuje právo navrhnout způsoby zlepšení výsledků studenta a v případě potřeby doporučit rodičům přestup do skupiny, která je vhodná pro jeho současnou úroveň.
  • 5.16 V případě nepřítomnosti studenta na dvou po sobě následujících hodinách a v případě výslovného odmítnutí domácího tréninku a školení rodičům (na stejné období) je přístup na platformu dočasně pozastaven. Zástupci Akademie si vyhrazují právo navrhnout způsoby, jak dohnat zameškané a v případě potřeby doporučit rodičům přestup do skupiny, která je vhodná pro aktuální úroveň studenta.
  • 5.17 Během vyučování se nedoporučuje nosit žvýkačky, bonbóny ani jídlo jakéhokoli druhu. Není dovoleno nosit zábavné pomůcky, které lektor nepotřebuje k účelnému provádění aktivit (včetně hraček, omalovánek apod.).
  • 5.18 Návštěvníci jsou osobně zodpovědní za přinesené a/nebo ponechané cennosti v Centru. V případě hrubého nedodržení Pravidel návštěvy centra akademie si správní útvar vyhrazuje právo projednat otázku dalšího ukončení účasti na vyučování ze strany klienta.
  1. Kupní cena a způsob platby
  • 6.1 Kupní cena za zboží dohodnutá v kupní smlouvě mezi Obchodníkem a Kupujícím je uvedena v Přihlášce (dále jen „kupní cena).
  • 6.2 Kupující je povinen zaplatit Obchodníkovi kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží v hotovosti, resp. platební kartou, dobírkou nebo bezhotovostním převodem na účet Obchodníka, uvedeným v akceptaci Přihlášky.
  • 6.3 Platba služby-doporučené předplatné je na 12 týdnů/lekcí. V ceně služby při předplatném na 12 týdnů je zahrnut přístup do online platformy, samotné lekce se zaškoleným lektorem AMAkids jednou týdně podle speciální metodiky, jakož i studijní materiály. V měsíční platbě nejsou studijní materiály.

Doporučená cena pro centra je od 2.250,00.- KČ (90 EUR) do 3.000,00,- KČ (120 EUR) na 4 týdny, konečná cena se odvíjí od slev a akcií v daném centru.

Online kurzy mají jednotnou doporučenou cenu 2.250,00,- KČ  (90 EUR) na 4 týdny/lekce, konečná cena se odvíjí od slev a akcií.

Cena za přístup na platformu je 1.000,00,- KČ (40 EUR) na 4 týdny.

Předplatné je nevratné.

  1. Nabytí vlastnictví a přechod nebezpečí škody na zboží
  • 7.1 Převzetím zboží nebo služby na dohodnutém místě přechází vlastnické právo ke zboží na Kupujícího. Kupující, který nesplňuje definici spotřebitele uvedenou v ust. § 419 NOZ nabývá vlastnické právo ke zboží až úplným zaplacením celé kupní ceny za zboží nebo služby.
  • 7.2 Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího v době, kdy Kupující nebo třetí osoba zmocněná Kupujícím převezme zboží od Obchodníka nebo od jeho zástupce, pověřeného doručit zboží, nebo když tak neučiní včas, tak v době, kdy Obchodník umožní Kupujícímu nakládat se zbožím a Kupující zboží nepřevezme.
  • 8. Odpovědnost za vady zboží nebo služeb
  • 8.1 Obchodník odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodané zboží nebo služby v době jeho dodání a která se projeví do dvou měsíců od dodání zboží nebo služby. U použitého zboží se mohou smluvní strany dohodnout na kratší době odpovědnosti Obchodníka za vady, ne však kratší než jeden měsíc od dodání zboží nebo služby. Projeví-li se vada do uplynutí této doby, předpokládá se, že jde o vadu, kterou mělo zboží již v době dodání. To neplatí, pokud se prokáže opak nebo je-li tento předpoklad neslučitelný s povahou zboží nebo vady.
  • 8.2  Pokud Obchodník odpovídá za vadu prodaného zboží nebo služby, Kupující má vůči němu právo na odstranění vady opravou nebo výměnou právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo od kupní smlouvy odstoupit (§ 2165 NOZ).
  • 8.3 Kupující může uplatňovat práva z odpovědnosti za vady jen vytkl-li vadu do dvou měsíců od zjištění vady, nejpozději však do uplynutí doby odpovědnosti Obchodníka za vady.
  • 8.4 Obchodník nebo určená osoba poskytne Kupujícímu písemné potvrzení o vytčení vady neprodleně po vytčení vady Kupujícím. V potvrzení o vytčení vady uvede Obchodník lhůtu, ve které bude vada odstraněna. Tato lhůta nesmí být delší než 30 dnů ode dne vytčení vady, pokud delší lhůta není odůvodněna objektivním důvodem, který Obchodník nemůže ovlivnit.
  • 8.5 Obchodník nebo jím určená osoba vydá Kupujícímu potvrzení o uplatnění práv z vadného plnění ve vhodné formě zvolené Obchodníkem, například e-mailem nebo písemně. V tomto potvrzení je Obchodník povinen :
  1. a) přesně označit vytčené vady zboží,
  2. b) poučit Kupujícího o jeho právech, která mu vyplývají z ustanovení:
  • § 2165 občanského zákoníku – právo na opravu, výměnu, přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy,
  • § 2169 občanského zákoníku – postup při uplatnění reklamace a lhůty pro její vybavení.
  • c) Obchodník je povinen potvrzení doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Pokud Kupující uplatnil reklamaci prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, potvrzení se doručuje stejným způsobem.
  • 8.6 Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou zboží nebo opravou zboží. Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný, nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil Obchodníkovi nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti.
  • 8.7 Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, může Kupující požadovat její bezplatné odstranění. Obchodník vadu odstraní v přiměřené lhůtě. Přiměřenou lhůtou se rozumí nejkratší doba, kterou Obchodník potřebuje k posouzení vady a k opravě nebo výměně zboží s přihlédnutím k povaze zboží a povaze a závažnosti vady.
  • 8.8 Obchodník může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné, nebo pokud by s ohledem na všechny okolnosti vyžadovaly nepřiměřené náklady.
  • 8.9 Pro účely opravy nebo výměny Kupující předá nebo zpřístupní zboží Obchodníkovi nebo jím určené osobě.
  • 8.10 Obchodník dodá opravené zboží nebo náhradní zboží Kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu Kupující dodal vadné zboží, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Pokud Kupující nepřevezme zboží ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může Obchodník zboží prodat. Pokud jde o zboží větší hodnoty, Obchodník Kupujícího o zamýšleném prodeji předem vyrozumí a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu pro převzetí zboží.
  • 8.11 Obchodník neprodleně po prodeji vyplatí Kupujícímu výtěžek z prodeje zboží po odečtení nákladů, které účelně vynaložil na jeho úschovu a prodej, uplatní-li Kupující právo na podíl z výtěžku v přiměřené lhůtě uvedené Obchodníkem v oznámení o zamýšleném prodeji zboží.
  • 8.12 Pokud Obchodník odmítne zodpovědnost za vady, důvody odmítnutí písemně sdělí Kupujícímu.
  • 8.13 Kupující má vůči Obchodníkovi právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s vytčením vady, za kterou odpovídá Obchodník, a uplatněním práv z odpovědnosti za vadu. Kupující musí své právo uplatnit u Obchodníka nejpozději do dvou měsíců od dodání opraveného nebo náhradního zboží, vyplacení slevy z ceny nebo vrácení ceny po odstoupení od smlouvy, jinak právo zanikne.
  • 8.14 Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní smlouvy i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty, pokud Obchodník zboží neopravil ani nevyměnil, nebo Obchodník odmítl vadu odstranit na základě bodu 8.8. odstoupení od smlouvy, nebo Obchodník prohlásil, resp. je to z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíží pro Kupujícího.
  • 8.15 Pokud se smlouva týká koupě více zboží, Kupující může odstoupit od ní jen ve vztahu k vadnému zboží. Ve vztahu k ostatním zbožím může odstoupit od smlouvy jen nelze-li důvodně očekávat, že bude mít zájem ponechat si ostatní zboží bez vadného zboží.
  • 8.16 Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy dle bodu 8.14., pokud se Kupující spolupodílel na vzniku vady, nebo je-li vada zanedbatelná.
  • 8.17 Obchodník po odstoupení od smlouvy Kupujícím a vrácení zboží zpět Obchodníkovi vrátí Kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení zboží nebo po prokázání, že Kupující zboží zaslal Obchodníkovi, podle toho, který okamžik nastane dříve. Obchodník vrátí kupní cenu nebo vyplatí slevu Kupujícímu stejným způsobem, jaký použil Kupující při zaplacení kupní ceny, pokud Kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem úhrady.
  • 8.18 Na vyřizování odpovědnosti za vady se vztahuje čl. 8 těchto obchodních podmínek. Kupující byl řádně obeznámen a informován o podmínkách a způsobu uplatňování odpovědnosti za vady zboží včetně údajů o tom, kde lze odpovědnost za vady uplatnit tak, že umístil tyto obchodní podmínky na příslušné podstránce Obchodníka a Kupující měl možnost si je v době před odesláním – předáním Přihlášky přečíst.
  • 8.19 Pokud zboží vykazuje vady, má Kupující právo uplatnit nároky z vadného plnění v provozovně Obchodníka nebe u osoby jím určené. Kupující tak učiní doručením zboží do provozovny (příslušného centra) Obchodníka nebo provozovny určené osoby a zároveň s doručením Oznámení o vadě, například ve formě vyplněného reklamačního formuláře.​ Obchodník doporučuje, aby Kupující při zasílání zboží využil pojištěnou zásilku.​​​ Zásilky na dobírku nebudou Obchodníkem ani určenou osobou převzaty. Kupující je povinen v Oznámení o vadě pravdivě uvést všechny požadované informace, zejména přesně označit druh a rozsah vady zboží. Zároveň uvede, které ze svých práv dle § 2165 občanského zákoníku uplatňuje, tedy:
  • a) právo na opravu vady,
  • b) právo na výměnu zboží,
  • c) právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  • d) právo na odstoupení od smlouvy, pokud se jedná o podstatné porušení smlouvy.

Seznam určených center je uveden na příslušné podstránce internetových stránek Obchodníka, případně jí Kupujícímu zašle Obchodník na jeho žádost.

  • 8.20 Řízení týkající se odpovědnosti za vady zboží, které lze doručit Obchodníkovi začíná dnem, kdy jsou splněny kumulativně všechny následující podmínky:
  • a) doručení Oznámení o vytčení vady zboží Obchodníkovi nebo určené osobě,
  • b) doručení zboží od Kupujícího Obchodníkovi nebo určené osobě,
  • c) doručení přístupových kódů, hesel apod. ke zboží Obchodníkovi nebo určené osobě, jsou-li tyto údaje nezbytné pro identifikaci vady zboží a opravu zboží.
  • 8.21 Obchodník při odstranění vady zajistí odstranění zboží a instalaci opraveného zboží nebo náhradního zboží, pokud to výměna nebo oprava zboží vyžaduje.
  • 8.22 Obchodník odpovídá za vadu zboží, digitálního obsahu nebo digitální služby, která byla způsobena nesprávnou montáží nebo instalací, pokud:
  1. a) montáž nebo instalaci provedl Obchodník sám, nebo
  2. b) byla montáž nebo instalace provedena kupujícím, ale podle návodu poskytnutého Obchodníkem, a vada vznikla v důsledku chyby v tomto návodu.
  • 8.23 Tato povinnost vyplývá z ustanovení § 2161 odst. 1 písm. c) NOZ, kde se uvádí, že Obchodník odpovídá kupujícímu za to, že věc je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
  • 8.24 Kupující je oprávněn rozhodnout, které ze svých práv z vadného plnění podle § 2165 NOZ uplatní. O svém rozhodnutí je povinný bez zbytečného odkladu informovat Obchodníka nebo osobu jím určenou. Na základě tohoto rozhodnutí Kupujícího je Obchodník nebo určená osoba povinna stanovit způsob vybavení reklamace, a to v souladu s právem Kupujícího na:
  1. a) opravu vady,
  2. b) výměnu zboží,
  3. c) přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  4. d) odstoupení od smlouvy, pokud se jedná o podstatné porušení smlouvy (dle § 2169 NOZ).
  • 8.25 Odpovědnost se nevztahuje na vady, na jejichž základě si Kupující s Obchodníkem v době uzavírání smlouvy dohodli sníženou cenu a o kterých s přihlédnutím k této okolnosti musel Kupující vědět.
  • 8.26 Obchodník neodpovídá za vady zboží:
    1. a) pokud Kupující neuplatnil své právo, týkající se odpovědnosti Obchodníka za vadu zboží do uplynutí doby odpovědnosti Obchodníka za vady zboží,
    2. b) je-li vadou zboží mechanické poškození zboží způsobené Kupujícím,
    3. c) vznikla-li vada zboží používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí intenzitou, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí zboží,
    4. d) vznikla-li vada zboží neodborným zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
    5. e) vznikla-li vada zboží poškozením zboží nadměrným zatěžováním, nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo obecnými zásadami obvyklého používání zboží,
    6. f) vznikla-li vada zboží poškozením zboží neodvratitelnými a/nebo nepředvídatelnými událostmi,
    7. g) vznikla-li vada zboží poškozením zboží náhodnou zkázou a náhodným zhoršením,
    8. h) vznikla-li vada zboží neodborným zásahem, poškozením vodou, ohněm, statickou či atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci,
    9. i) vznikla-li vada zboží zásahem do zboží k tomu neoprávněné osoby.

  • 8.27 O výsledku vyřízení vytknutí odpovědnosti za vady bude Obchodník informovat Kupujícího bezprostředně po ukončení řízení telefonicky nebo e-mailem a zároveň mu bude spolu se zbožím, resp. prostřednictvím e-mailu doručen doklad o vyřízení vytčení odpovědnosti za vady.
  • 8.28 Vyřízení uplatněné odpovědnosti za vady se vztahuje pouze na vady uvedené v Oznámení o vytčení vady a v potvrzení o vytknutí vady zboží dle bodu 8.5. těchto obchodních podmínek.
  • 8.29 Ustanovení čl. 8 těchto obchodních podmínek se výslovně nevztahují na subjekty, které nesplňují definici spotřebitele uvedenou v 419 NOZ.

Poznámka: „Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Obchodníkem nebo s ním jinak jedná.“

Tato výluka se týká zejména práv a povinností vyplývajících z vadného plnění, odstoupení od smlouvy a dalších ustanovení, která jsou určena výhradně pro ochranu spotřebitele.

 

  1. Osobní údaje a jejich ochrana
  • 9.1 Smluvní strany se dohodly, že Kupující je pro účely řádného vyřízení a doručení Přihlášky v případě, je-li fyzickou osobou, povinen oznámit Obchodníkovi v Přihlášce jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ, číslo telefonu a e-mailovou adresu.
  • 9.2 Smluvní strany se dohodly, že Kupující je pro účely řádného vyřízení a doručení Přihlášky v případě, je-li právnickou osobou, povinen oznámit Obchodníkovi v Přihlášce své obchodní jméno, adresu sídla včetně PSČ, IČ, DIČ (pokud mu bylo přiděleno), číslo telefonu a e-mailovou adresu.
  • 9.3 Kupující, který v rámci internetové stránky využil registrační formulář, si může kdykoli zkontrolovat a změnit poskytnuté osobní údaje na internetové stránce.
  • 9.4 Obchodník tímto oznamuje Kupujícímu, že ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. b), Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob při zpracovávání osobních údajů a o volném pohybu takových údajů, kterým se zrušuje směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně údajů), (dále jen „Nařízení“), Obchodník jako správce – provozovatel informačního systému bude v procesu zpracování Přihlášky s anketou pro rodiče, smlouvy zpracovávat osobní údaje Kupujícího bez jeho souhlasu jako dotčené osoby, (subjekt údajů) jelikož zpracování osobních údajů Kupujícího bude prováděno Obchodníkem v rámci předsmluvních vztahů s Kupujícím a zpracovávání osobních údajů Kupujícího je vyžadováno pro plnění  smlouvy ze strany Kupujícího.
  • 9.5 Ve smyslu čl. 1 písm. f) Nařízení může Obchodník po doručení objednaného zboží, resp. služby Kupujícímu, na základě oprávněného zájmu zpracovávat osobní údaje Kupujícího i pro účely přímého marketingu a zasílat na e-mailovou adresu Kupujícího informace o nových produktech, slevách a akcích na nabízeném zboží, resp. službách.
  • 9.6 Obchodník se zavazuje, že bude s osobními údaji Kupujícího zacházet a nakládat v souladu s platnými právními předpisy EÚ a ČR.
  • 9.7 Obchodník prohlašuje, že v souladu s čl. 5 odst. 1 písm. a) a písm. b) Nařízení, bude osobní údaje Kupujícího získávat výlučně pro účel uvedený v těchto obchodních podmínkách.
  • 9.8 Obchodník prohlašuje, že k jiným účelům, než je uvedeno v těchto obchodních podmínkách bude získávat osobní údaje Kupujícího vždy zvlášť na adekvátním právním základě a zároveň zajistí, že se tyto osobní údaje budou zpracovávat a využívat výlučně způsobem, který odpovídá účelu, pro který byly shromážděny a nebude je sdružovat s osobními údaji, které byly získány k jinému účelu nebo k účelu plnění kupní smlouvy.
  • 9.9 Kupující bude před odesláním – předáním Přihlášky vyzván, aby svým podpisem na Přihlášce potvrdil, že Obchodník mu dostatečným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem oznámil:
    1. a) své identifikační údaje, které jsou uvedeny v čl.1. Těchto obchodních podmínek prokazující totožnost Obchodníka,
    2. b) kontaktní údaje Obchodníka, resp. pověřence pro ochranu osobních údajů Obchodníka,
    3. c)účel zpracování osobních údajů kterým je uzavření kupní smlouvy mezi Obchodníkem a Kupujícím a právní základ zpracování osobních údajů,
    4. d) že požadované osobní údaje pro účely uzavření kupní smlouvy a řádného vyřízení a doručení Přihlášky je Kupující povinen poskytnout,
    5. e) pokud se zpracování zakládá na čl. 6 odst.1 písm.f) Nařízení, že oprávněným zájmem, který Obchodník sleduje, je přímý marketing,
    6. f) identifikační údaje třetí strany, kterou je příslušné centrum nebo společnost, která doručí Kupujícímu objednané zboží, resp. identifikační údaje jiných příjemců nebo kategorie příjemců osobních údajů pokud existují,
    7. g) dobu uchovávání osobních údajů, resp. kritéria pro její určení.
  • 9.10 Obchodník prohlašuje, že bude zpracovávat osobní údaje v souladu s dobrými mravy a bude jednat způsobem, který neodporuje Nařízení ani jiným obecně závazným právním předpisům a ani je nebude obcházet.
  • 9.11 Obchodník v souladu s Nařízením poskytuje Kupujícímu, jehož údaje zpracovává, následující informace:
    1. a) totožnost a kontaktní údaje Obchodníka a v příslušných případech zástupce Obchodníka,
    2. b) kontaktní údaje případného pověřence pro ochranu osobních údajů,
    3. c) účely zpracování, pro které jsou osobní údaje určeny, jakož i právní základ zpracování,
    4. d) pokud se zpracování zakládá na čl.1 písm.f), oprávněné zájmy, které sleduje Obchodníka nebo třetí strana,
    5. e) okruh příjemců, nebo kategorie příjemců osobních údajů, pokud existují,
    6. f) v relevantním případě informaci o tom, že Obchodník zamýšlí přenést osobní údaje do třetí země nebo mezinárodní organizaci,
    7. g) dobu uchovávání osobních údajů, resp. kritéria pro její určení,
    8. h) informace o existenci práva požadovat od Obchodníka přístup k jeho osobním údajům a práva na jejich opravu nebo vymazání nebo omezení zpracování nebo práva namítat proti zpracování, jakož i práva na přenosnost údajů,
    9. i) právo podat stížnost Kontrolnímu úřadu,
    10. j) informace o tom, zda je poskytování osobních údajů zákonným nebo smluvním požadavkem, nebo požadavkem, který je potřebný k uzavření smlouvy, zda je Kupující povinen poskytnout osobní údaje, jakož i možné následky neposkytnutí takových údajů,
    11. k) existenci automatizovaného rozhodování včetně profilování.
  • 9.12 Kupující má právo získat od Obchodníka kopii osobních údajů, které se zpracovávají a k ní má právo získat i všechny výše uvedené informace. Za jakékoli další kopie, o které Kupující požádá může Obchodník účtovat poplatek odpovídající administrativním nákladům na vyhotovení kopie:
  • a) Pokud Kupující uplatní své právo podle bodu 9.11 písemně nebo elektronicky a z obsahu jeho žádosti vyplývá, že uplatňuje své právo podle bodu 9.11, žádost se považuje za podanou podle tohoto Nařízení.
  • b) Kupující má právo u Obchodníka namítat vůči zpracování jeho osobních údajů, o kterých předpokládá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu, včetně profilování v rozsahu, v jakém souvisí s takovýmto přímým marketingem. dotyčného Kupujícího se pro tyto účely již nesmí a nebudou zpracovávat.
  • c) Kupující při podezření, že jeho osobní údaje se neoprávněně zpracovávají, může podat o tom stížnost Úřadu na ochranu osobních údajů ČR.
  • d) Obchodník přijme vhodná opatření s cílem poskytnout Kupujícímu veškeré informace uvedené v bodě 9.11 ve stručné, transparentní, srozumitelné a snadno dostupné formě, jasně a jednoduše formulované. Obchodník poskytne informace elektronicky nebo v souladu s Nařízením jinými prostředky, na kterých se s Kupujícím dohodne.
  • e) Informace o opatřeních, která byla přijata na základě žádosti Kupujícího, poskytne Obchodník Kupujícímu bez zbytečného odkladu, v každém případě do jednoho měsíce od doručení žádosti.
  • 10. Odstoupení od kupní smlouvy
  • 10.1 Nemůže-li Obchodník splnit své povinnosti vyplývající mu z kupní smlouvy z důvodu zrušení licence na používání platformy smluvním partnerem, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží dohodnutého v kupní smlouvě přerušil výrobu nebo provedl tak závažné změny, které znemožnily realizaci splnění povinností Obchodníka vyplývajících z kupní smlouvy nebo z důvodů vyšší moci nebo pokud ani požadovat není schopen dodat zboží Kupujícímu ve lhůtě určené těmito obchodními podmínkami, je Obchodník povinen o této skutečnosti neprodleně informovat Kupujícího a zároveň je povinen nabídnout Kupujícímu náhradní plnění nebo možnost pro Kupujícího odstoupit od kupní smlouvy, resp. stornovat Přihlášku pokud kupní smlouva ještě nebyla uzavřena. Stornovat Přihlášku může Kupující telefonicky nebo doručením e-mailu. V případě, že Kupující v přiměřené lhůtě nepřijme náhradní plnění nabízené Obchodníkem ani neodstoupí od kupní smlouvy, je Obchodník oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a v případě, že Kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, Obchodník je povinen vrátit již uhrazenou kupní cenu nebo její část ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení odstoupení. Pokud Obchodník z výše uvedených důvodů není schopen dodat Kupujícímu zboží v ceně, která je uvedena v Přihlášce a tuto skutečnost oznámí Kupujícímu před závaznou akceptací Přihlášky, Obchodník není povinen akceptovat návrh Kupujícího na uzavření kupní smlouvy. V případě, že Kupující odstoupí od kupní smlouvy, resp. stornuje Přihlášku z důvodů uvedených v tomto bodě těchto obchodních podmínek, je Obchodník povinen vrátit Kupujícímu již zaplacenou zálohu za zboží sjednané v kupní smlouvě bez zbytečného odkladu nejpozději však ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy stejným způsobem, jaký byl použit Kupujícím při své platbě, pokud Kupujícímu účtovány další poplatky.
  • 10.2 Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dní :
  1. a) ode dne převzetí zboží, pokud je předmětem smlouvy koupě zboží (dle § 1829 odst. 2 NOZ),
  2. b) ode dne uzavření smlouvy, pokud je předmětem smlouvy poskytnutí služby nebo dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči (dle § 1829 odst. 3 NOZ).

Toto právo může Kupující uplatnit za předpokladu, že Obchodník včas a řádně splnil informační povinnosti podle § 1820 odst.1 písm. i) NOZ, zejména poučení o právu na odstoupení od smlouvy.

  • 10.3 Kupující má právo v rámci této lhůty po převzetí zboží rozbalit a odzkoušet obdobným způsobem jako je obvyklé při nákupu v klasickém „kamenném“ obchodě, a to v rozsahu potřebném ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
  • 10.4 Lhůta pro odstoupení od smlouvy počíná běžet v den, kdy Kupující nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se:
    1. a) zboží objednané Kupujícím v jedné Přihlášce dodávají odděleně, ode dne převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
    2. b) dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, ode dne převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
    3. c) na základě smlouvy zboží dodává opakovaně během vymezeného období, ode dne převzetí prvního dodaného zboží.
  • 10.5 Kupující může odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je koupě zboží i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
  • 10.6 Odstoupení od kupní smlouvy dle předchozího bodu těchto obchodních podmínek musí obsahovat informace, na základě kterých Obchodník dokáže jednoznačně a bez jakýchkoli pochybností identifikovat Přihlášku a produkt, který chce zákazník vrátit. Takovými jsou např. i informace požadované ve vzorovém formuláři pro odstoupení od Přihlášky:
  1. a) identifikace Kupujícího,
  2. b) datum případně číslo Přihlášky,
  3. c) název a specifikaci zboží.

Doporučujeme také uvést preferovaný způsob, jakým má Obchodník vrátit již přijaté plnění, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu Kupujícího.

  • 10.7 Obchodník je povinen bezodkladně po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy poskytnout Kupujícímu potvrzení o jeho doručení na trvanlivém médiu, pokud Kupující odstoupil od smlouvy použitím zvláštní funkce nebo formuláře pro odstoupení od smlouvy, které jsou dostupné v on-line rozhraní Obchodníka.
  • 10.8 Odstoupí-li Kupující (spotřebitel) od kupní smlouvy uzavřeno distančním způsobem nebe mimo obchodní prostory, zrušují se od začátku takové všechny doplňkové smlouvy, které jsou s touto kupní smlouvou spojeny. Toto neplatí, pokud se smluvní strany výslovně dohodly, že doplňková smlouva bude trvat i po odstoupení od hlavní smlouvy. Kupujícímu nelze uložit žádné náklady ani jiné platby v souvislosti se zrušením doplňkové smlouvy, s výjimkou:
  • a) úhrady nákladů a plateb podle § 1834 NOZ, pokud spotřebitel výslovně požádal o zahájení plnění před uplynutím lhůty pro odstoupení,
  • b)a ceny za službu, pokud byla služba zcela poskytnuta na základě výslovné žádosti spotřebitele.
  • 10.9 Kupující je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy zaslat zboží zpět na adresu sídla provozovatele nebo je předat Obchodníkovi nebo osobě pověřené Obchodníkem k převzetí zboží. To neplatí, pokud Obchodník navrhl, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty tohoto bodu těchto obchodních podmínek se považuje za zachovanou, bylo-li zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.
  • 10.10 Kupující je povinen doručit Obchodníkovi zboží kompletní včetně kompletní dokumentace, nepoškozené, dle možnosti v originálním obalu a nepoužívané.
  • 10.11 Doporučuje se zboží pojistit. Zásilky na dobírku Obchodník nepřebírá. Obchodník je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit Kupujícímu veškeré platby, které od něj obdržel na základě kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků. Obchodník není povinen vrátit Kupujícímu platby podle tohoto bodu těchto obchodních podmínek před tím, než je mu doručeno zboží nebo dokud Kupující neprokáže zaslání zboží zpět Obchodníkovi, ledaže Obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
  • 10.12 Obchodník je povinen vrátit Kupujícímu všechny platby v rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud Kupující neodstoupil od celé smlouvy, ale odstoupil pouze ve vztahu ke konkrétním produktům. Obchodník nemůže Kupujícímu účtovat dodatečné náklady za dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.
  • 10.13 Obchodník není povinen uhradit Kupujícímu dodatečné náklady, pokud si Kupující výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil Kupující a náklady na nejlevnější způsob dodání nabízený Obchodníkem.
  • 10.14 Kupující nese náklady na vrácení zboží Obchodníkovi nebo osobě pověřené Obchodníkem k převzetí zboží. Tato povinnost neplatí, pokud:
  1. a) Obchodník souhlasil, že náklady ponese sám, nebo
  2. b) neupozornil Kupujícího na povinnost nést tyto náklady v souladu s ustanovením 1820 odst. 1 písm. j) NOZ.

Ustanovení vychází z § 1832 odst. 3 NOZ, který stanoví, že Obchodník uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, pokud jej na tuto povinnost neupozornil před uzavřením smlouvy.

  • 10.15 Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než je nutné k obeznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností. Obchodník neinformoval Kupujícího o jeho právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) NOZ. Ustanovení vychází z § 1833 NOZ, který stanoví: „Spotřebitel odpovídá Obchodníkovi pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Obchodník nesdělil spotřebiteli informace podle ustanovení § 1820 odst. 1 písm. f) NOZ.
  • 10.16 Obchodník je povinen vrátit Kupujícímu kupní cenu za zboží stejným způsobem, jaké použil Kupující při své platbě, pokud se s Kupujícím nedohodne na jiném způsobu vrácení plateb, aniž by Kupujícímu v této souvislosti byly účtovány další poplatky.
  • 10.17 V případě, že Kupující odstoupí od smlouvy a doručí Obchodníkovi zboží, které je použito, poškození nebo neúplné, je Kupující povinný uhradit Obchodníkovi:
  1. a) částku odpovídající snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné pro seznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností, v souladu s § 1833 NOZ,
  2. b) náklady vzniklé Obchodníkovi v souvislosti s uvedením zboží do původního stavu, zejména náklady na opravu, čištění nebo doplnění chybějících částí.

Tato povinnost Kupujícího neplatí, pokud Obchodník neinformoval Kupujícího o právu na odstoupení od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) NOZ.

Kupující je povinen ve smyslu tohoto bodu obchodních podmínek uhradit Obchodníkovi náhrady nejvýše ve výši rozdílu mezi kupní cenou zboží a hodnotou zboží v době odstoupení od kupní smlouvy.

  • 10.18 Jednostranné započtení pohledávek Obchodníka a Kupujícího, které vzniknou odstoupením od smlouvy podle § 19 ods.1 NOZ se zakazuje.
  • 10.19 V souladu s ustanovením § 1837 NOZ nemůže Kupující (spotřebitel) odstoupit od smlouvy, jejíž předmětem je:
  1. a) dodání zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
  2. b) dodání zboží, které podléhá rychlé skaze, nebo zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  3. c) dodání zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo hygienických důvodů není vhodné vrátit, pokud spotřebitel obal po dodání porušil,
  4. d) dodání zvukové nebo obrazové nahrávky či počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jí spotřebitel po dodání porušil,
  5. e) dodání zboží, které svou povahou po dodání nelze oddělit od jiného zboží,
  6. f) dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, pokud bylo započato s plněním na základě výslovného souhlasu spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení, spotřebitel byl poučen, že tímto souhlasem ztrácí právo na odstoupení, a Obchodník mu poskytl potvrzení dle § 1824 a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4 NOZ,
  7. g) poskytnutí služby, která byla zcela poskytnuta na základě výslovného souhlasu spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení, pokud byl spotřebitel poučen, že tímto souhlasem ztrácí právo na odstoupení.
  • 10.20 Ustanovení článku 10 těchto obchodních podmínek se výslovně nevztahují na subjekty, které nesplňují definici spotřebitele uvedenou v § 419 NOZ.

„Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své Obchodní činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Obchodníkem nebo s ním jinak jedná.“

 

Tato výluka se týká zejména práv na odstoupení od smlouvy, vrácení zboží, reklamace a dalších práv, která občanský zákoník přiznává výhradně spotřebitelům.

11. Závěrečná ustanovení

  • 11.1 V případě, že je kupní smlouva uzavřena v písemné formě, jakákoli její změna musí mít písemnou formu.
  • 11.2 Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude uskutečňována ve formě e-mailových zpráv.
  • 11.3 Na právní vztahy, které nejsou výslovně upraveny těmito obchodními Podmínkami, se přiměřeně použijí příslušná ustanovení zákona 89/2012 Sb. zejména:
  1. a) § 1810 a násl . – smlouvy uzavřené se spotřebitelem,
  2. b) § 419 – definice spotřebitele,
  3. c) § 1820 až § 1837 – práva a povinnosti při smlouvách uzavřených na dálku nebo mimo obchodní prostory.

Zároveň se uplatňují ustanovení zákona 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, který upravuje:

  1. a) informační povinnosti Obchodníka,
  2. b) kontrolu dodržování práv spotřebitele,
  3. c) sankce za porušení povinností.

 

Státní kontrolu vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele provádějí orgány podle:

  1. a) zákona 255/2012 Sb. o kontrole (kontrolní řád) – upravuje obecný rámec výkonu kontroly,
  2. b) zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, který upravuje působnost ČOI jako orgánu státního dozoru nad dodržováním práv spotřebitele.
  • 11.4 Spotřebitel má právo obrátit se na Obchodníka se žádostí o nápravu, pokud mezi spotřebitelem a Obchodníkem vznikne spor týkající se se uplatnění práv z vadného plnění nebo pokud se spotřebitel domnívá, že Obchodník porušil jeho spotřebitelská práva. Pokud Obchodník na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebe na ní neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu prostřednictvím subjektu alternativního řešení sporů (ADR). Toto právo vychází z ustanovení:
  1. a) 20d zákona č.. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, který upravuje právo spotřebitele na mimosoudní řešení sporu,
  2. b) zákona 500/2004 Sb. správní řád, který upravuje postupy správních orgánů při řešení sporů.

Subjektem ADR v České republice je zejména Česká obchodní inspekce (ČOI), která jedná podle:

  1. a) zákona 64/1986 Sb. o České obchodní inspekci,
  2. b) zákona č. 255/2012 Sb. o kontrole (kontrolní řád).
  • 11.5 Spotřebitel může návrh podat elektronicky prostřednictvím platformy ODR Evropské komise, nebo přímo subjektu ADR, například. COI.
  • 11.6 V České republice existuje oficiální seznam subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů (ADR). Tento seznam vede Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR v souladu s § 20d zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.
  1. a) Hlavním subjektem ADR v ČR je:
  2. b) Česká obchodní inspekce (ČOI) – řeší většinu spotřebitelských sporů, zejména v oblasti prodeje zboží a služeb.

Další oprávněné subjekty ADR mohou být:

  1. a) profesní komory,
  2. b) spotřebitelská sdružení,
  3. c) specializované instituce pro konkrétní sektory (např. finanční služby, energetika).

 Seznam subjektů ADR v ČR je dostupný na webové stránce Ministerstva průmyslu a obchodu ČR .

  • 11.7 Spotřebitel může k podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce eu/ consumers / odr /.
  • 11.8 Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti vůči Kupujícímu uzavřením kupní smlouvy.

 

MÁTE OTÁZKY?

Zanechte Vaše data & rádi Vám na všechno odpovíme