Program Mentální aritmetika je nejen jednou z nejoblíbenějších metod, ale také skutečně účinnou metodou pro rozvoj matematického intelektu u dětí i dospělých. Účinnost tohoto kurzu potvrzují nejen recenze dětí a rodičů, kteří se s jeho přínosem setkali na vlastní kůži, ale také skutečné vědecké výzkumy.
Přínosy mentálního počítání byly zkoumány také ve výzkumu.
Jedna z těchto studií probíhá také na Uljanovské státní pedagogické univerzitě „I.N. Uljanov “ v Rusku. 26 účastníků bylo zařazeno za účelem vědeckého experimentu katedry biologie člověka a základů lékařských znalostí:
- 20 žáků 1. třídy jedné z městských škol v Uljanovsku a
- 6 prvňáčků, kteří paralelně studují v místním centru Akademie pro rozvoj intelektu „AMAkids“.
Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda kurz mentální aritmetiky AMAkids skutečně dokáže ovlivnit utváření kognitivních funkcí u dětí. A pokud ano, o kolik silněji se tyto procesy rozvíjejí u žáků akademie ve srovnání s ostatními žáky?
Výsledky výzkumu daly pozitivní odpověď na obě dříve položené otázky – studenti „AMAkids“ dosahují vyšší úrovně rychlosti myšlení a skutečně mají vyšší produktivitu a pozornost.
Kvantitativní výsledky potvrzují jednu z tezí odborných psychologů a pedagogů o výhodách mentálního počítání – odolnost pozornosti žáků akademie je téměř 2krát vyšší ve srovnání s ostatními dětmi.
Mentální aritmetika AMAKIDS – až o 70 % lepší výsledky
Výzkumníci, kteří experiment provedli, jasně potvrdili, že kurz mentální aritmetiky AMAkids přispívá až o 70 % k lepším výsledkům žáků Akademie ve srovnání s jejich vrstevníky z běžných škol. Experiment byl proveden v oblasti prokazování abstraktně-logického typu myšlení a harmonického rozvoje obou mozkových hemisfér.
Mentální aritmetika pomáhá posilovat schopnosti dětí pro lepší obrazné a abstraktní myšlení. Abstraktně-logický typ myšlení pomáhá provádět logické operace na základě nashromážděných teoretických poznatků. Správně metodicky vedená mentální aritmetika přispívá k polysenzorické interhemisférické integraci při utváření mentálních procesů.
Vědci z Uljanovské univerzity ve svém výzkumu použili osvědčené psychofyziologické techniky. Jednou z nich je „Zvýraznění základních rysů“, „Hledání a škrtání“, stejně jako vyjádření diagnostických vlastností nervového systému prostřednictvím psychomotorických ukazatelů.
Po testování studentů všeobecně vzdělávacích institucí a studentů AMAkids shrnuje skupina výzkumníků tyto výsledky (v originále):
Suma sumárum
Rychlost myšlení žáků AMAkids Academy je vyšší než u prvňáků z obecné školy. Rychlost myšlení žáků obecné školy (6-8 let) odpovídá 14,47 ± 9,99 bodu (n = 17). U žáků AMAkids Academy je 34,33 ± 11,04 bodu (n = 6) .
Při zkoumání produktivity a úrovně pozornosti, jejíž hodnota závisí na počtu detekcí zadaných experimentátorem a na počtu chyb učiněných během experimentu, byly získány následující údaje:
- Nejvyšší produktivitu vykazují studenti akademie .
- U žáků z obecné školy ve věku 6-8 let byl průměrný počet čísel a chyb nalezených během úlohy 0,14 ± 0,06 (n = 18) a u žáků z AMAkids Academy byl průměrný výsledek 0,24 ± 0 . 08 (n = 6).
Digitální měření ze studie jasně ukazují téměř dvojnásobné zvýšení produktivity a zvýšení pozornosti studentů AMAkids.
Díky tomuto experimentu je mentální aritmetika v centrech AMAkids dalším vědeckým důkazem její účinnosti při rozvoji matematických schopností dětí. Výsledky výše zmíněné studie navíc dokazují, že žáci akademie mají oproti svým vrstevníkům konkurenční výhodu. Tá je zárukou následného úspěchu v dospělém životě.
Vývoj mentálního počítání má dlouhou historii a stále existuje jen málo vědeckých studií, které by poskytly ucelený obraz o vlivu mentálního počítání na náš mozek. Pokud však chcete zjistit, jak mentální aritmetika funguje a proč je pro rozvoj našeho intelektu nezbytná, obraťte se na naše odborníky ve společnosti AMAkids. Rádi vám pomohou s jejím praktickým využitím při zlepšování koncentrace i paměti.